Teatro

N.E.V.E.R.M.O.R.E.

Data de estrea: 17-09-2021

Unha co-produción de Chévere co Centro Dramático Nacional, co apoio da Agadic-Xunta de Galicia e a colaboración do Auditorio de Galicia/Concello de Santiago de Compostela. O noso agradecemento á María Bella, Manuel Rivas, Jorge Linheira, Viki Rvadulla, Muxía, Rosa Aneiros, Séchu Sende, Bocixa, Belen Brandido, Xosé Díaz, Xosé Iglesias, Nacho e Raul da Confraría de Muxía, Protección Civil de Muxía, Clotilde Vaello, Carmen Hortas, Soundtroop, Silvia Fernández Pampín. .

decembro 2022

Ver anteriores datas

Fernando Muñoz Jaén
Vista Teatral. Septiembre 2021
Estamos ante una obra que conceptualmente es una joya, tanto en la forma como en el fondo. Una pieza que desgrana con maestría la catástrofe del Prestige y la hilvana con precisión con la pandemia actual, algo que hace que incluso los más jóvenes (o los no gallegos que no vivieron tan de cerca la tragedia del petrolero) se vea reflejado en el relato.

José Manuel Vila
Diario Crítico. 20 de septiembre de 2021.
Fascinante, junto a la escenografía, la luz, el vestuario, el sonido y, en general, el ambiente que envuelve la propuesta de principio a fin. Muy interesante.

Raquel Vidales
El País. 25 de septiembre de 2021
La compañía Chévere carga su espectáculo ‘Nevermore’ de recursos visuales y sonoros para reconstruir la catástrofe ecológica que vivió Galicia hace dos décadas y conectarla con la pandemia actual.

Berta Dávila
Vinte-Praza pública. 19 de outubro de 2021
Chévere volve demostrar con N.E.V.E.R.M.O.R.E. que, se non existisen, habería que inventalos. Non unicamente pola intelixencia da dramaturxia desta peza ou pola brillantez e o talento interpretativo, ou tampouco soamente, polo virtuosismo e a sorpresa que nos traen en cada novo traballo, senón pola capacidade da compañía para construír sempre algo que non sabiamos que era imprescindible antes de velo.

Laura Corcuera
El Salto. 1 de outubro de 2021
El humor, la inteligencia, la alegría colectivas frente a la mentira política y mediática. Eso es N.E.V.E.R.M.O.R.E. Ver los trabajos de Chévere en este lado del planeta llamado Norte Global es como caminar por un bosque que conduce a una ría por la que entra el mar. Todo e mundo en el ReyNo de España, no sólo la clase artística de este país que no existe, debería poder acceder a ver sus obras porque “elevan la escena privada a lo histórico”, como decía Piscator.

Ana Prieto Nadal
Núvol. 22 de decembro de 2021
"L’espectacle que du aquestes sigles, un prodigi de bellesa plàstica, activisme i compromís, ens porta el murmuri sord de la natura i abraça amb emoció l’endurança, l’humor i la lluita d’un poble que es va fer ressò del crit del “maldito paxaro negro”, au díscola que picoteja i qüestiona el sistema."

Dani Chicano
Proscenium. 27 de xaneiro de 2022
El llenguatge artístic de la companyia segueix tradicionalment directrius del teatre documental (verbatim) i aquesta peça és una mostra de  la sublimació del mèto

Marcos Pichel
Espejos en Cinerama. 30 de xaneiro de 2022
No os perdáis N.E.V.E.R.M.O.R.E. allá donde vaya. Son dos horas trepidantes de teatro que ojalá nunca se acabaran.

Chema Caso
La Voz de Avilés. 31 de xaneiro de 2022
Desde lo local, la comedia patética del hundimiento del petrolero Prestige en noviembre de 2002, a lo universal en un montaje de teatro épico. Dos horas de representación que seguimos asombrados, y por supuesto indignados.

Pablo Antón Marín Estrada
El Comercio. 30 de xaneiro de 2022
Con un ritmo e intensidad de enorme potencia escénica, logran atrapar a quien asiste al drama real desde las butacas desde el primer momento para invitarle a un viaje en el que no solo se le desperatará la memoria por unos sucesos aún recientes sino también su visión crítica hacia una realidad como la que ha sacudido el mundo con la pandemia.

David Trueba
XL Semanal. 18 de abril de 2022
Cuando allá por noviembre nos aproximemos a los 20 años del descubrimiento general del término ‘chapapote’, ojalá que la compañía teatral Chévere, unos históricos de la escena gallega, con su gran actor Miguel de Lira al frente, sigan actuando en alguna ciudad accesible. Si es así, no se lo pierdan. El futuro necesita irremediablemente ese hilo con la tensión del pasado.

Comentarios do público ao saír de ver a obra:

Un traballo extraordinario, valente e sutil
Manuel Rivas en Twitter

Una pieza llena de humor, ironía, documento y teatro
Machús Osinaga en Twitter

Um retrato cheio de talento cénico da miséria dos nossos governantes
Carlos Taibo en Twitter

NEVERMORE es imprescindible para no olvidar
Marta González Novo, Cadena SER, en Twitter

Pocas compañías como Chévere saben jugar con las posibilidades del teatro documental
José Luis Romo

NEVERMORE é teatro documental, emocionante, que nace no lugar no que pasaron as cousas pero do que tamén se extraen leccións para o futuro.
Yolanda Díaz en Twitter

Fantástico montaje teatral para no olvidar el Nunca Máis
Rodolfo Irago, eldiario.es en Twitter

Un exemplo de como facer algo fermoso e construtivo a partires dun montón de merda, a do chapapote
Carolina Alba, RNE en Twitter

Una muestra excelente de lo que es Teatro Documento en estos tiempos. Imprescindible.
Carlos Gil Zamora, Artez, en Facebook

Vayan a ver esto si quieren emocionarse y ver una maravillosa obra de teatro.
Pablo Novoa en Twitter

Ayer salí emocionado e impresionado de NEVERMORE
Enrique Aparicio en Twitter

Véanlo, escúchenlo, disfrútenlo, súfranlo, ríanlo, reflexiónenlo. Bravo
Samuel Blanco en Twitter

Teatro del que hace falta. Sitúa con rigor, enfrenta, cuestiona, conmueve, transforma.
Adrián Viador en Twitter

Sufrimos, rimos, indignámonos e fixemos un exercicio de memoria brutal. Parabéns, grazas e adiante
Iria Mariño en Twitter

Agardo que os historiadores que conten o que somos (e o que fomos) busquen as claves nas obras dos @chevereteatro
e non no relato oficial
Luis Pardo en Twitter

Removendo a conciencia en espazos comúns e vividos. Aínda emocionada e cos pelos de punta. Bravísimo!
Noa Díaz en Twitter

Emocionante, necesario sorprendente e recomendable NEVERMORE Outro disfrute escénico de @chevereteatro
Xes Chapela en Twitter

EN OUTUBRO RETOMAMOS A XIRA

“Tell me what thy lordly name is on the Night’s Plutonian shore!
Quoth the Raven “Nevermore.”
“Dime cal é o arrogante nome que tes no escuro inframundo!
E o Corvo dixo: “Nuncamáis.”
Edgar Allan Poe, The Raven (O Corvo)


Empezamos a idear este traballo en marzo de 2020. Cando a chegada dun virus demostrou que todo pode mudar. Que o mundo pode parar. Aí decatámonos do rápido que o esquecéramos. Un ano despois comprobamos o enorme esforzo que se está facendo para que todo volva ser coma antes. E o fácil que é deixarse convencer outra vez. Así que decidimos contar unha historia para non esquecer tan facilmente que as cousas poden ser doutro xeito. Chamámola N.E.V.E.R.M.O.R.E.

N.E.V.E.R.M.O.R.E. é a resposta indescifrable que o corvo do poema de Poe dá unha e outra vez ás preguntas dun home que perdeu o que máis quería. N.E.V.E.R.M.O.R.E. podería ser un S.O.S. emitido á desesperada no código internacional de sinais marítimos. Ou o acrónimo dunha gran corporación que sabe que hai sitios con xente que se poden sacrificar para que todo siga funcionando como ata agora.

Para nós N.E.V.E.R.M.O.R.E. é unha forma de acudir á memoria colectiva dun deses pobos que se poden borrar do mapa sen que pase nada. Un pobo que, así e todo, en decembro de 2002 fixo seu o berro do corvo e non se deixou convencer polas mentiras daqueles que aseguraban que todo volvería ser coma antes. Contar esta historia é tamén un conxuro para desfacer o feitizo que sigue rodeando a catástrofe do Prestige, convertida nunha metáfora estrañamente perfecta desa cultura do petróleo que nos impide ver que hai máis alá da catástrofe, coma se non puidésemos habitar outro lugar que non sexa ese. Coma se no fose posible encontrar un rinoceronte gris dentro dunha caixa negra.


Tódalas melodías interpretadas na obra proceden do cancioneiro tradicional galego. Cancións: "E o corvo dixo Nevermore" adaptación de "Canto de andar o camiño de Bembibre" recollido por Leilía no seu disco "Leilía". "Alalá das Mariñas" recollida por Faustino Santalices, cantada por Uxía Senlle ao rematar a manifestación do 1 de decembro de 2002 na praza do Obradoiro. "Maneo de Cances da Vila" (Carballo), recollido á Sra Carmen por Davide Salvado xunto con Raigañas de Cerqueda e Xiradela. "Muiñeira de Silván", recollida e arranxada por Xurxo Fernandes, interpretada con paixón por PAN.SEN.FRON.